Kwiecień, 2014

Środa, 30 kwietnia 2014 · dodano: 01.05.2014 | Komentarze 0

Rozjazd i awaria.

Poniedziałek, 28 kwietnia 2014 · dodano: 28.04.2014 | Komentarze 0

Nogi jak z betonu, nieźle je w sobotę zakwasiłem ;)

Przyszły nowe opony, ale nie zdążyłem zmienić. Postanowiłem, że wyjadę rozkręcić nogi, żeby się szybciej regenerowały, później wywalę zajechane gumy i oddam koło do serwisu.
Poleciałem na Dobrą, tętno spokojnie, wysoka kadencja. Już na Miodowej Graniak dał mi znać, że coś nie tak, pokazując jakieś tętno z kosmosu, czyli 240 ;) Nie wiem, co mu odwaliło.

Przed Lubieszynem słyszę syk z tylnej opony. Zatrzymuję się, patrzę na nią, a na środku mała dziura. No to ładnie, pomyślałem sobie. Dobrze, że stało się to teraz a nie w sobotę 150 km od domu. Zadzwoniłem po kuzyna, który w pół godziny po mnie przyjechał, i tak skończyłem zabawę ze starymi oponami ;)
Continental Ultra Sport, przejechałem na nich 8750 km. Kupiłem te same, tylko białe.

Do serwisu pojechałem na Mazurską do Krasińskiego. Mechanik wziął koło w rękę, wszedł na zaplecze, wrócił po minucie i koło znów się kręci bez oporów. Do tego nic nie zapłaciłem ;) Polecam ten sklep ;) Od długiego czasu jest moim ulubionym.

No to czas coś myśleć nad jakąś majówkową wyrypą ;)
Kategoria 1-50, Trening

• AVG CAD 83.0

Dookoła Zalewu, po raz trzeci.

Sobota, 26 kwietnia 2014 · dodano: 27.04.2014 | Komentarze 6

Grzesiek zaplanował "wycieczkę", na którą odpowiedziałem tylko ja i Romek. W sumie spodziewałem się, że będzie niezły hardcore. Spotkanie o godz. 8:00, tam gdzie zwykle przed długimi wyrypami, czy Plac Grunwaldzki przy pomniku kapitana. Runda honorowa przez miasto i za rogatkami od razu ogień, który w sumie utrzymał się do samego Świnoujścia.

Oczywiście, jak na wycieczkę przystało, pojechaliśmy bardziej górzystymi i malowniczymi trasami, no i oczywiście dłuższymi niż zwykle. Momentami krajobrazy jak z Walońskiej Strzały, Paris Rubaix i innych podobnych. Przed Ahlbeck trasa jak w górach, podjazdy nawet pod 11 %, tośmy sobie tam ładnie poskakali :) Po pierwszych 115 km mieliśmy średnią ponad 35, w Świnoujściu po 165 km ponad 33. Na którymś z bruków łapię gumę, można było chwilę odetchnąć.

W Świnoujściu straciliśmy zbyt dużo czasu na szukanie czegoś do jedzenia, w efekcie czego na promie stwierdziliśmy, że skracamy naszą "wycieczkę" i lecimy przez Wolin prosto do Szczecina. Przy około 200 km tracę moc, ale nie ma co się dziwić, to dopiero kwiecień, a ja nigdy nie byłem długodystansowcem. W przeciwieństwie do Grześka, który z każdym kilometrem rósł w siłę. Prawdziwy z niego Terminator i Panzerwagen ;)

W Wolinie zatrzymujemy się coś zjeść. Wchodzimy do jedynej kebabowni w okolicy, na szybie której wisi kartka "lokal do wynajęcia". Babka w środku zdziwiona, że są jacyś klienci i cokolwiek zamawiają. Kebab podczas jedzenia nie najgorszy, jednak podczas jazdy okazał się zgubą dla mojego dość schorowanego żołądka. Kilka razy przy mocniejszym depnięciu przez Grześka, kebabik próbował się wydostać z powrotem przez gardło.

Od Wolina jechało mi się tragicznie, a to własnie za sprawą bolącego żołądka i w sumie niezłego już kryzysu. Na szczęście wiatr był w miarę pomagający.

Pogoda od rana była bajeczna, słoneczko i bardzo ciepło. Niestety, gdy byliśmy przed jakąś wioską przed Goleniowem, w momencie kiedy mój kryzys osiągał swój szczyt, pogoda diametralnie się zmieniła i z chmur polał się gęsty, gruby i zimny jak lód deszcz. Zmoczeni schowaliśmy się do budy przystankowej, gdzie spotkaliśmy kolarza na MTB Adama, który też objeżdżał zalew, i który z nami zabrał się na kilkanaście kilometrów. Po tym deszczu nieźle mnie telepało z zimna. Gdy trzeba było ruszać, czułem lekkie dreszcze. Do tego rzeki i kałuże na asfalcie, spowodowały, że jazda na kole nie była możliwa, a moje ultra łyse opony ładnie pływały.

Doczłapaliśmy się do Goleniowa, gdzie w spożywczaku zatankowaliśmy ostatni raz bidony. Do samego Szczecina na pierwszej zmianie jechał już tylko nasz Terminator - Panzerwagen, który nie chciał z niej schodzić z obawy o za słabe tępo ;D Na całe szczęście, bo ja jechałem trzeci, i tak mi było dobrze, tam powoli pokonywałem swój kryzys. Odżyłem dopiero gdzieś przy tablicy Szczecina.

W Szczecinie pojechaliśmy na miejsce startu i mety, gdzie się pożegnaliśmy. Wyszedł bardzo fajny trening. Wiem przynajmniej, że ultras to ze mnie żaden. Za to, do 200 km czuję się całkiem nieźle.

Dzięki Koksy za podholowanie i za świetną zabawę ;) Do następnego!

Przy nadmorskiej granicy. (zdjęcie skradzione od Grześka).

Kategoria >200, Trening

Pitu pitu, czyli poświąteczny rozruch.

Środa, 23 kwietnia 2014 · dodano: 23.04.2014 | Komentarze 2

Mam wyjątkowy talent do przejadania się w święta. Dzisiaj miała być setka przed pracą, żeby trochę zgubić wyrzuty sumienia. Ustawiłem budzik na 6.30, o 7 byłem już po śniadaniu. Wyjrzałem przez okno, zobaczyłem tę szarówkę i wilgoć, po czym położyłem się spać. Przed 9 obudziły mnie wspomniane wyrzuty sumienia, które tym razem wzięły górę i tak wyszedł ten oto krótki trening ;)

Ogólnie, prawie całą drogę lekko, kilka przepałów żeby złapać jakiegoś KOMa, i udało się ;P

No, ale prawdziwa kara za świąteczne grzechy przyjdzie w sobotę ;D

Kategoria 50-100, Trening

Noście kaski drogie dzieci.

Sobota, 19 kwietnia 2014 · dodano: 19.04.2014 | Komentarze 1

Pogoda jak w lato, w końcu jazda na krótko, a to daje zawsze +5 do prędkości ;)
Nawet udało się zebrać w dobrym gronie(Romek, Grzesiek, Daniel, Marcin, Michał, Robert i ja), a pierwsze kilometry zleciały nie wiem kiedy.
Niestety zabawa skończyła się przed Passewalkiem, gdzie Daniel nie zauważył słupka i w niego przydzwonił. Sytuacja była dość groźna, bo Daniel uderzył głową i roztrzaskał kask, nawet stracił na chwilę pamięć. Do tego bardzo mocno stłukł kolano. Jednak jak przystało na prawdziwego twardziela, po dłuższej chwili, wsiadł na rower i pojechał. Doholowaliśmy go do Locknitz, gdzie się rozłączyliśmy, z powodu naglącego czasu po upewnieniu się, że wszystko jest już ok.

Dzięki chłopy za ustawkę, mimo tego przykrego wypadku, było całkiem wesoło.
Daniel wracaj do zdrowia! Mam nadzieję, że kolano szybko przestanie boleć!

A Wy drogie dzieci, noście kaski, bo kto wie jakby to się skończyło, gdyby Daniel tego kasku nie miał.

3000 km zamknięte. Nie jest źle. Moja forma w porównaniu do zeszłego roku to niebo a ziemia.

• AVG CAD 78.0

Pętla Policka, wersja long.

Czwartek, 17 kwietnia 2014 · dodano: 17.04.2014 | Komentarze 4

Trening miał być jutro, ale Meteo pokazało od rana opady, więc ruszyłem dzisiaj po pracy. Jazda spokojna, z kilkoma nadodrzańskimi górkami :)
Pogoda cudna, jak zwykle ubrałem się za ciepło. Tylko wiało jak cholera.

Do tych, którzy jeszcze nie przeczytali wiadomości... pisze się ktoś na sobotnią ustawkę o 9 z Głębokiego?

• AVG CAD 83.0

Trening przed pracą.

Środa, 16 kwietnia 2014 · dodano: 16.04.2014 | Komentarze 2

Start o 9 z Głębokiego z Romkiem. Do 30 km pogaduchy z przerwą na zmianę gumy, którą złapałem na tragicznej drodze do Stolca.
Od Dobieszczyna wzięliśmy się do pracy i po krótkich, solidnych zmianach lecieliśmy właściwie do końca.
Pogoda świetna, coraz bliżej do krótkich rękawków i opalania łydy :)

Warto się tak spotykać w tygodniu, bo treningi wychodzą dużo bardziej wartościowe!
Dzięki Romek!

Truchtanie z Żoną ;)

Wtorek, 15 kwietnia 2014 · dodano: 15.04.2014 | Komentarze 0

Nogi obolałe jak diabli po weekendowych harcach, trochę się rozruszałem, taka aktywna regeneracja.

Jutro o 9 ruszam z Romkiem z Głębokiego, trasa jakieś 70 km, jakby ktoś miał jeszcze wolne i chciał dołączyć.
Kategoria inne aktywności

• AVG CAD 79.0

Ostry wpiernicz, cześć druga.

Niedziela, 13 kwietnia 2014 · dodano: 13.04.2014 | Komentarze 2

Tak silnego wiatru jak dzisiaj, to nie pamiętają najstarsi górale, takiego ostrego odcięcia znowu nie pamiętam ja (chyba ostatnio rok temu w marcu ;)

Co tu się dziwić, po wczorajszej wyrypie, to nogi mówiły zostań w domu, znowu głowa chciała jechać.Po wczorajszej ustawce poszedłem na 16 do pracy, w domu byłem po północy, więc za wiele się nie zregenerowałem.

Ustawka dzisiaj bardzo liczna, i całe szczęście, bo można było choć trochę się schronić przed wiatrem. Wiatraki obracały się jak wścieknięte ;)

Do 50 km jakoś szło, jakoś się uchowałem. Dalej za Tantow poszedł gaz, który przegapiłem. Na szczęście nie tylko ja. Walczyłem ostro aby dojść grupę zasadniczą, ale w nogach niestety brakowało. Prowadzący peleton, też chyba byli podjarani dzisiejszym Paris Rubaix, bo poprowadzili trasę po kilku brukach, ku mojej radości :P Na jednym z nich doszedłem grupę, jednak ogromnym kosztem, byłem już ugotowany, a za chwilę poszedł gaz na podjeździe i zostałem. Tym razem poczekałem już na resztę maruderów, których było łącznie 10. Razem pokręciliśmy w drodze powrotnej, wcale nie słabym tempem.

Niestety, na całą trasę nie zabrałem nic do jedzenia. Zwykle na 100 km nie potrzebuję za wiele jeść, czasami nie jem nic. Jednak dwa mocne treningi pod rząd to za dużo. Na górce przed Dobrą złapało mnie mega odcięcie i zostałem. Przed oczami światło zgasło, cukru we krwi zero, ledwo dotoczyłem się do Wołczkowa, gdzie w spożywczaku kupiłem dwa wafelki.
Jest to chyba jedno z najpiękniejszych uczuć na świecie, gdy podczas ostrego odcięcia wcinasz ulubionego wafelka ;)

Gdy cukier rozszedł się po krwi, odzyskałem trochę siły i dotoczyłem się do domu. Ujechany nieźle, ale jak zwykle szczęśliwy. Odpaliłem Eurosport i delektowałem się swoim ulubionym wyścigiem.

Tylko kolarz może wiedzieć, jak musiała boleć końcowa ucieczka zwycięzcy ;)
Brawo Niki!

• AVG CAD 82.0

Mocny trening z Koksami ;)

Sobota, 12 kwietnia 2014 · dodano: 12.04.2014 | Komentarze 2

Dziś pierwsza większa ustawka z Koksami z ekipy, czyli z Robertem, Piotrkiem, Michałem i Marcinem. Było momentami naprawdę mocno. Pierwsze 60 km standardowo, nogi zamulone, jazda z grymasem i cierpieniem na twarzy. Dalej jakoś się rozkręciłem. Pogoda w trakcie zmieniła się diametralnie, na początku mgły, wilgotno, na szosach mokro, cali się uwaliliśmy. Powrót już w cieple ze słoneczkiem.

Super trening, teraz takich potrzebuję, żeby się poprzepalać po tych wszystkich kilometrach w tętnie spacerowym.